Vanliga frågor

Har ni prisgaranti på produkterna?

Du hittar all information om vår prisgaranti här

Hur vet jag om produkten finns i lager?

Vi ber er att kontakta oss på support@monkeysports.se eller 08-550 170 02 för att vara säkra på att just er produkt finns i lager innan ni lägger en beställning då vi har samma lager till hemsida och den fysiska butiken.

Var hittar jag en storleksguide?

Inne på dem flesta produkterna finns det en storleksguide om du klickar på fliken ”Sizing chart”. Saknar du information ber vi er att kontakta oss på support@monkeysports.se eller 08-550 170 02 så hjälper vi er att hitta rätt storlek.

Vad menas med EE, D och R på skridskor?

Bokstaven beskriver lästen/bredden av själva skon i skridskon. EE står för en bred variant av skridskon medan D och R är en normal läst.

Vad menas med pre-order?

Pre-order menas att produkten finns att förhandsboka. Vi skickar produkten så fort den har släppts på marknaden, skulle just er produkt vara försenad från leverantör så kommer ni bli kontaktade av oss eller möjligtvis leverantör. Förhandsbokningar sker endast via hemsidan. Vill ni hämta ut er produkt i vår fysiska butik i Södertälje, så ber vi er lämna en kommentar i fältet ”Din beställningskommentar” i kassan när du beställer.

Vad menas med Custom?

På vissa produkter så finns det möjlighet att göra personliga produkter till sig själv.
Från Reebok och CCM kan du göra custom på följande:
Utespelare – Klubbor och skridskor.
Målvakt – Klubbor, handskar och benskydd.
Från Bauer kan du göra custom på följande:
Utespelare – Klubbor, handskar och skridskor.
Målvakt – Klubbor, handskar, benskydd, kombinat och skridskor.
Leveranstiden står vid produktbeskrivningen på varje produkt. Beställningar på custom sker endast via hemsidan. Vi ber er att kontakta oss på support@monkeysports.se om ni saknar någon produkt eller behöver hjälp med din beställning.